| Toelichting: | 
          De reliëfs zijn glad afgewerkt en witgeschilderd.Het resultaat; gelijkwaardige 'landschappen', waarbij de link met de 'oude meesters' is vervaagd.In elk origineel heb ik gezocht naar bijzondere kenmerken:
            
              Bij Bosch de aaneenschakeling (vlekken) van koppen.Bij Di Bertolo vormen groepen van personen, vlakken.Bij Rafaël vallen de zichtlijnen van de personages op.Deze zijn geabstraheerd en in de reliëfs geïntegreerd.In afwijking van de mat, witte landschappen zijn de diverse abstracties in hoogglans wit uitgevoerd. Ondanks de diversiteit is hiermee toch een overeenkomst zichtbaar.Als gevolg van de aansluitende maatvoeringen, ontstaat een drieluik, waarbij de raakzijden een kruisteken vormen. Geaccentueerd met, aan vier zijden uitstekende balken.Deze vormen de verbinding tussen de drie reliëfs en de verwijzing naar het oorspronkelijke thema 'de kruisgang'.Door het object iets te draaien, krijgt het verbindende kruis de waarde die het toekomt. | 
|---|